Born to be wild

Igår var jag och mamma på Cosmonova och såg filmen Born to be wild..
Har velat sett den sen jag såg att den gick där..
Och imorgon är sista dagen som dom visade den, så vi passade på att gå igår!

Har inte varit på Cosmonova sen jag var liten..
Gick väll i mellanstadiet när vi var där med skolan skulle jag tro..
Och mamma hade aldrig varit där, så kul att hon fick se det..

Tror mamma och jag var dom enda vuxna som gick utan att ha nått barn med oss, haha..
Men jag brydde mig inte om det!
Jag ville se mina orangutanger =)

Det är ju lite speciellt att se en film där..
Men lite jobbigt kunde det vara för huvudet också..
Man kan bli lite yr ibland..
Men filmen var ju inte så lång..

Det handlade iaf om 2 kvinnor som vigt sina liv åt att rädda orangutanger och elefanter..
Och dom var så sjukt söta..
Tror jag blivit lite förtjust i elefanter nu också..




Men orangutangerna är dom jag tycker mest om..
Och det kommer jag nog alltid göra..
Jag skulle köpa upp hela regnskogen om jag kunde, så dessa små underbara godinger kunde överleva!
Och drömmen vore ju att jobba som babysitter åt dom små ungarna..
Har dom världens bästa jobb eller vad!!



När jag ser dom här små sötnosarna så dör jag en liten bit..
Och jag skulle bara vilja vara där och få krama om dom!
Jag skulle aldrig kunna åka där ifrån!

Det var lite synd att dom hade delat upp den redan korta tiden (45 min) till att visa både elefanterna och orangutangerna..
Det hade varit bättre om dom hade haft en varsin film till det..
För det blev inte så jätte mycket om orangutangerna..
Jag hade velat se mer av dom!!
Så det var lite synd..
Men det var en bra film iaf..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: