Tiden går..

Jösses!
Det är inte klokt vad tiden går..
Dagarna bara rinner förbi..

Om 2 månader är det December redan..
Och om 3 månader så är det ett nytt år!
Och 3 månader, det går ju hur fort som helst..
Själv väntar jag nästan fortfarande på sommarn..
Vart tog den vägen egentligen??

I helgen blev det lungt..
Träffade Börjesson i fredags och bowlade lite..
Fan, jag är inge bra under press..
Gick hur bra som helst i början när det inte gällde..
Men när vi började köra på riktigt så gick det käpp rätt åt h-vete..
Men jag ska nog få min revanch..

I lördags så gjorde vi absolut ingenting..
Jo, vi var iväg och storhandlade..
Kommer få käka typ nudlar, korv och köttfärs i en månad..
Undrar om man kommer tröttna =P
Ja, det vill säga om ingen har lust att bjuda över två riktigt fattiga små pluttisar på nån god middag nån dag?? =D

I söndags så började dagen väldigt segt..
Låg bara hemma och dega..
Sen på kvällen åkte vi in och kollade på bio..
Riktigt mysigt..
Hade ju fått 2 biobiljetter av Janne som tack för hjälpen vid båten..
Dom går ändå inte på bio..
Så det var uppskattat..
Vi såg The ugly truth..
Tyckte den var bra och man fick sig ett par gott skratt..
Det var en film i min smak =P
Tjejfilm!
Fast älskling skrattade faktiskt också ett par gånger..
Hur som helst tycker jag helt klart att den är värd att se!

Nu är jag hemma hos mig..
Och när jag kom in genom dörren så låg det där..
Pappret jag väntat på ett tag nu..
Jag fick hjälp med glasögonen..
Det var tur, för det hade jag aldrig haft pengar till..
Så imorrn ska jag åka och fixa dom..
Så jag kanske slipper få så ont i huvudet när jag läser..

Nu ska jag leta runt lite efter några goda recept..
Nån som har nått förslag på vad man kan göra av:
*Köttfärs
*Kyckling
*Pasta
*Korv
Det är nämligen det vi har i frysen..
Så alla smaskiga recept uppskattas!!!!



Kommentarer
Postat av: veronica

hej syster yster...

hmm med köttfärsen kan du göra mycket gott som köttbullar, panbiff, lasange,tacopaj, vanlig köttfärspaj,köttfärssås,chilikorn carne,köttfärslimpa



kycklingen kan du woka, ha fileer i ugn med bacon runt och en fyllning av vitlöksost och hakade mandlar mm gott, el göra en gryta i curry sås



korven kan du göra i ugn, korvstroganoff hmm sen kom jag inte på något mer skoj just med korv

hoppas det hjälper dig lite att komma på vad du ska gör kram vero

2009-09-28 @ 19:25:11
Postat av: Chris

Moussaka är ju super gott! och enkelt! Jag brukar göra fuskmoussaka på köttfärs, kryddor, potatis (tunt skivade) matlagningsgrädde och rivenost. Det är gratängprincipen som gäller. :-) Superenkelt men oj så gott. Sen så vill jag tipsa om kyckling i cocosmjölk, eller något så enkelt som en pasta sås med kyckling i :-)



Lycka till! PUSS!

2009-09-29 @ 11:42:55
URL: http://chriskarinsdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: