2018.01.28

Jag har kännt i ett par år nu att jag skulle vilja skriva en bok, lite som en självbiografi. Allt om mina upplevelser och minnen från när jag var liten och växte upp, till min depression och hur jag kämpar med mig själv.
Men då jag inte har en aning om hur man lägger upp en bok och inte är så bra på att formulera mig, känner jag att det bara var att lägga ner dom tankarna.
Istället kom jag på det här, Bloggen.
Som jag för det mesta förr i tiden alltid använde mig av för att skriva av mig saker och ting.
Allt från bra till dåliga och jobbiga saker.
Dock var det dåliga mest när jag mådde dåligt över ett krossat hjärta. Jag har aldrig skrivit om så mycket värre saker än så.
Men nu tänkte jag att jag skulle börja använda det här som min bok.
Där jag kan hoppa hej vilt från olika perioder och minnen ur mitt liv.
Där jag nu tänker skriva om djupare och jobbigare saker.
 
Då allt jag kommer skriva är ur min synvinkel och från mina minnen hur jag minns saker och ting på så hoppas jag inte att någon ska ta illa upp. Jag är inte ensam i familjen och jag kommer nämna andra familjemedlemmar för det går inte att utesluta dom då dom flesta minnen jag har inkluderar dom.
Och vissa utav mina minnen kommer säkert se annorlunda ut för dom då vi minns olika, hanterar saker olika och känner saker på olika sätt.
Vissa saker kanske dom inte tycker stämmer alls för att dom har en annan bild av händelsen.
Men jag skriver det som Jag såg det, hur Jag tagit saker och ting och handskats med det.
Jag vill inte på något sätt göra någon ledsen.
Det kan kanske tyckas lite respektlöst att lämna ut saker om någon annan, och jag har grubblat länge på om det är rätt eller inte, tro mig, men jag känner att jag har rätt till att berätta Min historia. 
 
Så vi får väll se hur ofta det kommer dyka upp något här.
Men jag känner mig redo även om det känns lite läskigt.
Känner mig redo nog för att lämna ut mig själv.
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: