Som dag och natt

"Som jag sagt förut så kan det yttra sig på flera olika sätt. För den inåtagerande typen kan det se ut som att han eller hon inte vågar ta någon plats alls i sociala sammanhang eller i livet överhuvudtaget, avstår från att säga sin åsikt, ställer sig oftast sist och gör allt för att inte dra till sig uppmärksamhet eller synas. Personen i fråga "slår" ofta på sig själv och är en mästare på att älta alla sina misstag och hur dålig han eller hon är.

Den andra typen, men mer utåtagerande, kan istället göra allt för att synas och stå i centrum, han eller hon kräver uppmärksamhet och bekräftelse hela tiden men lyssnar sällan till andra människor. Jag tror alla råkat ut för peroner som inte lyssnar. Det blir ganska frustrerande. Påpekar man för dem att de inte lyssnar känner de sig ofta orättvist anklagande- de har hört allt man sagt. Men att höra vad man säger och att lyssna är inte nödvändigtvis samma sak."

Det var som att hon skrev om oss!
Det där är verkligen du och jag!

Precis så där känner jag att hela våra liv har varit!
Och även om vi är som dag och natt, så grundar det sig ur precis samma sak!
Så egentligen är vi kanske inte så olika!?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: