Delicato-bollar?

Tänkte att jag skulle göra nått gott och hittade ett recept som verkade enkelt och väldigt gott..
Delicato-bollar!
Jag älskar dom chokladbollarna så jag tänkte att jag skulle prova göra dom..

Tji fick jag..
Det var inte alls min grej..
Dom var krångliga att göra (när man skulle doppa dom i chokladen) och var inte alls i närheten av att smaka som Delicato!
Men dom duger kanske iaf..
Jag hade så stora förväntningar på dom, kanske är därför..

Men nu när jag gjort dom kan jag lika gärna slänga ut receptet på dom.
 Om det är någon annan som skulle vilja prova göra dom =)

Du behöver:
100 gram smör
3 dl havregryn
0,7dl socker
1 tsk vaniljsocker
1 tsk kakao
1 msk grädde
Kokos
(smält choklad)

Gör så här:
1. Mixa havregrynen till ett mjöl.
2. Vispa sedan smör och socker med elvisp i några minuter.
3. Tillsätt vaniljsocker och kakao under vispning.
4. Häll i hälften av havremjölet, sedan drygt en msk flytande (ej vispad) grädde innan du har i resten av havremjölet.
5. Vispa ihop och låt sedan smeten stå kall en stund innan du formar bollar i valfri storlek.
6. Smält chokladen och doppa bollarna försiktigt.
7. Rulla i kokos.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: