Näst sista dagen

Idag är det näst sista dagen på det här året!
Ganska skönt faktiskt..

För nästa år ska banne mig bli ett bättre år!
Det senaste halvåret har varit en riktig pers!
Det har varit smäll på smäll så man har inte kunnat andas mellan varven!

Tuffast har dom här 2 veckorna varit!
Och i måndags blev det för mycket för mig..
Då hade jag inga som helst krafter kvar och ville inte mer..

Så kvällen och natten var bland dom jobbigaste jag upplevt på länge..
Rummet jag låg i var kallt och stelt, och jag tyckte det var jätte jobbigt..
Det var jätte obehagligt och jag kunde inte sova en blund på hela natten..

Så när morgonen kom kände jag bara att jag ville hem..
Och då bestämde jag mig även att aldrig någonsin komma tillbaka till det stället!
Hur dåligt det än blir, så ska jag inte dit igen!
Så på ett sätt är jag glad att fått veta hur det var där..

Måste iväg strax och handla lite till imorgon..
Vilket känns lite jobbigt då jag haft feber inatt..
Det är väl självklart att jag skulle bli sjuk precis till nyår..
Men den hade jag på känn!

Sen måste jag hämta lite saker hos Dig!
Kommer bli tufft..
Förra gången blev jag helt knäckt av att komma in i lägenheten igen..
Se hur städat det var och mina saker bortplockade..
Det gjorde fruktansvärt ont..
Det är väl det som gör mest ont..
Att inget av det här verkar tagit så mycket på dig..
Som om det vore världens enklaste grej!
Som att ingenting betydde nått..

Allt annat tjaffs orkar jag inte gå in på...
Det gör nästan mest ont av allt..
Jag hade lika gärna kunnat dö den kvällen och det känns som om du inte bryr dig ett dugg!

Nä..
Nu vill jag inte tänka på jobbiga saker mer..
Nu ska jag klä på mig varmt och ge mig av..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: